Umów wizytę
skontaktuj się teraz: 534 635 369

FORMA Dietetyk Marta Dochniak

Jak wzmocnić odporność?

Odporność – najgorętszy temat ostatnich dni i podejrzewam, że szybko się to nie zmieni. Jak wzmocnić organizm żeby skuteczniej walczył z wirusami i bakteriami?

Odpowiedź jest prosta: ZDROWA DIETA, umiarkowana aktywność fizyczna, unikaniu stresu i odpowiednia ilość snu (7-8 godzin). 

Dieta wspomagająca odporność  powinna być przede wszystkim zbilansowana i urozmaicona. Powinna zawierać jak najwięcej warzyw, owoce, pełnoziarniste produkty zbożowe i nasiona roślin strączkowych, orzechy, migdały, oleje roślinne oraz chude mięso, nabiał i ryby. Korzystne może być stosowanie produktów i przypraw o działaniu przeciwzapalnym takich jak imbir, kurkuma, czosnek, bazylia, tymianek, oregano, rozmaryn i cynamon.

Należy unikać cukru, słodyczy, słodzonych napoi oraz w przypadku stwierdzonych nietolerancji i alergii pokarmowych produktów, które nam szkodzą (np. gluten, kazeina, laktoza), ponieważ zwiększają stan zapalny w organizmie.

Oczywiście najlepsze efekty osiągniemy po długotrwałym prowadzeniu zdrowego trybu życia, ale co zrobić aby wspomóc organizm „na szybko”?

Ja stosuję kilka sposobów:

SHOTY Z KURKUMY I IMBIRU

ZŁOTE MLEKO

DOMOWY SYROP

Jak je zrobić? Przygotowałam dla Was małą ściągę z moimi przepisami – możecie pobrać je tutaj

I pamiętajcie – niestety nie ma drogi na skróty. Suplementy nie pomogą 😉