Umów wizytę
skontaktuj się teraz: 534 635 369

FORMA Dietetyk Marta Dochniak

Królowa jesiennych zup

Krem z dyni można zrobić na różne sposoby.

Dodając różne dodatki (jogurt, śmietanka, mleczko kokosowe, ser, pestki dyni itp.) i przyprawy, za każdym razem możemy otrzymać inny efekt.

Dlatego zachęcam do eksperymentowania, a poniżej przykładowe propozycje.

 

KREM Z DYNI Z IMBIREM

Składniki (1 porcja):

  • dynia – 150 g
  • ziemniaki – 50 g
  • bulion rosołowy/warzywny – 100 ml
  • mleko 1,5% tł. – 100 ml
  • cebula – 25 g
  • czosnek – 3 g
  • przecier pomidorowy – 15 g
  • imbir – 1 g
  • oliwa – 5 g
  • pestki dyni – 10 g
  • przyprawy: kurkuma, pieprz, sól

Wykonanie:

Dynię obrać ze skórki (dyni Hokkaido nie trzeba obierać), usunąć nasiona, miąższ pokroić w kostkę, można też użyć mrożoną dynię. Ziemniaki obrać i pokroić w kostkę. W większym garnku zeszklić na oliwie pokrojoną w kosteczkę cebulę oraz obrany i pokrojony na plasterki czosnek. Dodać dynię i ziemniaki, doprawić solą, wsypać kurkumę i dodać imbir. Smażyć co chwilę mieszając przez ok. 5 minut. Wlać gorący bulion, przykryć i zagotować. Zmniejszyć ogień do średniego i gotować przez ok. 10 minut. Po tym czasie dodać przecier pomidorowy, wymieszać i gotować do miękkości warzyw. Zmiksować w blenderze z dodatkiem mleka. Posypać uprażonymi pestkami dyni.

Wartości odżywcze 1 porcji:

energia – 263 kcal

białko – 10,6 g

tłuszcze – 12,9 g

węglowodany – 34,8 g

błonnik pokarmowy – 7 g

 

 

KREM Z DYNI Z CYNAMONEM I MOZZARELLĄ

Składniki (1 porcja):

  • dynia – 300 g
  • marchew – 40 g
  • pietruszka – 25 g
  • oliwa – 10 g
  • ser mozzarella – 20 g
  • cynamon, gałka muszkatołowa, pieprz, sól

Wykonanie:

Warzywa obierz i pokrój w kostkę, podduś w garnku z niewielką ilością wody i oliwą. Gdy warzywa będą miękkie dodaj przyprawy (cynamon, gałka muszkatołowa, pieprz), zmiksuj na gładką masę. Posyp startą mozzarellą.

Wartości odżywcze 1 porcji:

energia – 257 kcal

białko – 9,4 g

tłuszcze – 15,5 g

węglowodany – 30,5 g

błonnik pokarmowy – 11,6 g

 

 

Smacznego!