Umów wizytę
skontaktuj się teraz: 534 635 369

FORMA Dietetyk Marta Dochniak

Miód na przeziębienie

Miody są jednym z naturalnych sposobów na wzmocnienie odporności 🙂

Jaki miód wybrać?
– akacjowy – przeziębienia + zaburzenia przewodu pokarmowego, nerek i układu moczowego,
– lipowy – górne i dolne drogi oddechowe + układ krążenia, układ nerwowy, stres,
– rzepakowy – stany zapalne dróg oddechowych + serce, naczynia wieńcowe, wątroba i drogi żółciowe,
– wrzosowy – stany zapalne jamy ustnej i gardła + stany zapalne żołądka i jelit, nerki i drogi moczowe, gruczoł krokowy,
– spadziowy z drzew iglastych – dolne drogi oddechowe + przewód pokarmowy, choroby serca i naczyń, nerwice.

Pamiętajcie, że nie powinno się dodawać miodu do gorącej herbaty/kawy – straci swoje właściwości!! Najlepsza będzie temperatura < 50-60 st.C

CIEKAWOSTKA: właściwości bakteriobójcze miodu wzrosną gdy rozpuścimy go w letniej przegotowanej wodzie i zostawimy pod przykryciem w ciemnym miejscu w temp. pokojowej na 12 godzin. Polecam przygotować sobie taki napój wieczorem i wypić rano na czczo 🙂 Proporcje: 1-2 łyżeczki na szklankę wody. Przed wypiciem można dodać cytrynę