Umów wizytę
skontaktuj się teraz: 534 635 369

FORMA Dietetyk Marta Dochniak

Piramida Zdrowego Żywienia i Aktywności Fizycznej

Najnowsza (2016 r.) Piramida Zdrowego Żywienia i Aktywności Fizycznej oraz Zasady Zdrowego Żywienia przygotowane przez Instytut Żywności i Żywienia:

Spożywaj posiłki regularnie (4-5 posiłków co 3-4 godziny).

Warzywa i owoce spożywaj jak najczęściej i w jak największej ilości, co najmniej połowę, tego co jesz. Pamiętaj o właściwych proporcjach: ¾ – warzywa i ¼ – owoce.

Spożywaj produkty zbożowe, zwłaszcza pełnoziarniste.

Codziennie spożywaj co najmniej 2 duże szklanki mleka. Możesz je zastąpić jogurtem, kefirem i – częściowo- serem.

Ograniczaj spożycie mięsa (zwłaszcza czerwonego i przetworzonych produktów mięsnych do 0,5kg/tyg.). Jedz ryby, nasiona roślin strączkowych i jaja.

Ograniczaj spożycie tłuszczów zwierzęcych. Zastępuj je olejami roślinnymi.

Unikaj spożycia cukru i słodyczy (zastępuj je owocami i orzechami).

Nie dosalaj potraw i kupuj produkty z niską zawartością soli. Używaj ziół – mają cenne składniki i poprawiają smak.

Pamiętaj o piciu wody, co najmniej 1,5l dziennie.

Nie spożywaj alkoholu.

W podstawie piramidy oczywiście aktywność fizyczna – nie zapominajcie o niej

Przedstawiona piramida kierowana jest do osób zdrowych.