Umów wizytę
skontaktuj się teraz: 534 635 369

FORMA Dietetyk Marta Dochniak

Sernik straciatella - jak "odchudzić" ciasto?

Pierwsze zdjęcie – sernik straciatella na zimno.

Drugie zdjęcie – sernik straciatella na zimno.

Czas wykonania – taki sam.

Smak – taki sam – a nawet pojawiły się opinie, że nr 2 lepszy!

Co je różni? Skład:

A co za tym idzie – kaloryczność i zawartość makroskładników:

 

Na zdjęciach widzicie sernik: Straciatella i Straciatella 1, ale najbardziej polecam wersję Straciatella 2 (przepis poniżej).

Składniki – wersja Straciatella 2 :

  • Biszkopty bezcukrowe (np. Mamut) – 90 g (30szt.)
  • Twaróg sernikowy mielony (u mnie akurat Piątnica, może być inny 3x mielony, o jak najlepszym składzie) – 800 g
  • Śmietanka kremowa, 30% tłuszczu – 200 g
  • Ksylitol – 140 g (można dać mniej)
  • Żelatyna – 16 g (2 łyżki)
  • Czekolada gorzka (E.Wedel) – 100 g (tabliczka)
  • Kakao ciemne (Gellwe) – 20 g (2 łyżki)

Wykonanie:

Dno tortownicy (24 cm) wykładamy połową biszkoptów jeśli są miękkie zostawiamy bez nasączania, jeśli twarde – możemy nasączyć odrobiną kawy albo herbaty (gorzkiej).
Żelatynę (2 łyżki) rozpuszczamy w 4 łyżkach zimnej wody, mieszamy, podgrzewamy, ale nie gotujemy.
Ksylitol mielimy na puder (np. w młynku do kawy). Śmietanę ubijamy na sztywno z ksylitolem. Dodajemy do zmielonego sera, mieszamy, 1 łyżkę dodajemy do ciepłej żelatyny, a następnie całość wlewamy do masy – wszystko razem dokładnie miksujemy. Wrzucamy posiekaną na kawałki czekoladę i jeszcze raz dokładnie mieszamy. Całość wylewamy na biszkopty, wyrównujemy, przykrywamy resztą ciastek (można zamoczyć je delikatnie od spodu w kawie lub herbacie) i posypujemy kakao.
Wstawiamy na kilka godzin (min. 2) do lodówki.

Przepis na 12 porcji – lub więcej. Smacznego! 😉

 

Jakich zmian dokonać żeby nasze słodkości były chociaż trochę mniej kaloryczne i zdrowsze?

  • wymień cukier na ksylitol – mniej kcal i niższy IG
  • dodaj mniej cukru niż jest w przepisie (wg mnie większość ciast nie potrzebuje tyle cukru/ksylitolu ile znajduje się w przepisie)
  • wybierz śmietankę lub mleko o mniejszej zawartości tłuszczu
  • czytaj skład półproduktów i wybieraj jak najlepsze (np. ser mielony bez dodatków, biszkopty bez cukru, herbatniki pełnoziarniste)
  • zamiast czekolady mlecznej używaj gorzkiej (najlepiej >70% kakao)